Informàtica de 4t

Correu electrònic Imprimeix PDF

Durant els tres primers cursos de l'ESO a Tecnologia has anat treballant temes relacionats amb la Informàtica i, has anat utilitzant els recursos que aquesta eina t'anava proporcionant.

La matèria optaiva d'Informàtica de 4t pretén complementar tot el que has après durant aquests tres cursos, a més de donar-te recursos i eines per el teu futur, tant en els estudis com en la teva vida quotidiana.

 

Hardware  h

Pàgines Web i HTML HTML

Edició d'Imatges Digitals wiber inks

Web 2.0 w2.0

l'Audio Digital audio

Programació Scratch scratch

Xarxes XARXA

Aquest curs 2013-14 ens unirem al programa mSchools:

mschools

Aquesta proposta didàctica contempla els blocs definits en el currículum de l’assignatura optativa específica d’Informàtica recollits en el Decret 143/2007 sent l’aportació fonamental la seva estructuració al voltant d’un projecte que actua com a fil conductor de tot el seu desenvolupament.

El projecte plantejat consisteix en el disseny i programació d’una app per a dispositius mòbils. L’alumnat treballarà en grups de cinc components els quals s’estructuraran en forma d’empresa. Tot i així, es proposen un seguit d’activitats en el tema Comencem el nostre projecte: ens organitzem per tal de cohesionar el grup i conèixer les fortaleses i debilitats dels membres que el formen.

Les activitats proposades aniran confegint els passos necessaris per desenvolupar l’app seguint un procés lineal però que a la vegada els obligarà a replantejar o revisar algunes de les decisions preses.

Es pretén que l’app dissenyada sigui significativa per a l’alumnat, és a dir, que proporcioni una solució a un problema detectat i definit per cada grup. La definició d’aquest problema i de la solució triada seran la base per a la resta de les activitats a desenvolupar. Així mateix, se’ls demana que realitzin una caracterització dels possibles usuaris com a factor fonamental a tenir en compte tant en el disseny de la interfície com en els serveis que ha de cobrir l’aplicació. Per últim, la seva comercialització també s’ha considerat un apartat fonamental en tant que proporciona a l’alumnat una visió sobre emprenedoria en el camp específic de les noves tecnologies.

Al llarg de l’assignatura es planteja l’ús de diferents eines i aplicacions informàtiques algunes de les quals cobreixen blocs concrets del currículum i d’altres serveixen de suport per dur a terme tasques concretes. Tot i així, les activitats plantejades defugen el seu ús exclusivament per l’aprenentatge de l’eina en ella mateixa, sinó que estan contextualitzades dins del propi projecte donant-li un sentit d’utilitat. L’objectiu fonamental és fomentar un aprenentatge autònom i guiat per la qual cosa s’han inclòs materials de consulta i tutorials que el facilitin.

Una altra de les aportacions d’aquesta proposta didàctica és la possibilitat de la intervenció d’experts externs al centre en el procés de desenvolupament del projecte. Aquests expert podrà assessorar al professorat en qüestions concretes i, a la vegada, contactar amb els grups per respondre dubtes i guiar-los en el procés. L’objectiu fonamental de la intervenció dels experts és acostar el món real de l’empresa a l’alumnat i proporcionar la possibilitat d’interacció entre professionals relacionats amb les noves tecnologies i els centres educatius. Poden plantejar-se, també, visites a les empreses per tal de copsar de primera mà els entorns de treball dels experts amb qui mantindran el contacte.

Els materials d'aquesta proposta didàctica han estat patrocinats per la GSMA, dins del programa mSchools, en col·laboració amb el Departament d'Ensenyament de la Generalitat de Catalunya que n'ha fet l'elaboració.

Els materials referits al desenvolupament del projecte han estat traduïts i elaborats a partir dels proporcionats per Apps for Good, sota llicència Creative Commons.

Tots els materials es troben sota llicència Creative Commons.

Una vegada finalitzis aquesta matèria seràs capàç de:

Aplicar tècniques d'edició digital a imatges fotogràfiques i diferenciar-les de les imatges generades per ordinador.

• Realitzar fotografies en format digital, editar-les i modificar el seu format.

• Capturar, editar i muntar fragments de vídeo amb àudio.

• Integrar diferents elements (text, imatge, so) en un mateix contingut a través d'una aplicació multimèdia.

• Dissenyar i elaborar presentacions destinades a recolzar el discurs verbal en l'exposició d'idees i projectes, integrant elements multimedials.

• Desenvolupar continguts per a la xarxa Internet, incorporant recursos multimèdia i aplicant estàndards d'accessibilitat.

• Treballar com a usuaris en xarxes locals. Instal·lar aplicacions i compartir documents.

• Connectar dispositius inalàmbrics a la xarxa.

• Participar en comunitats virtuals, interactuant de forma activa en les webs, adoptant actituds i conductes adequades, amb respecte als drets i intercanvis de continguts i entorns de treball.

• Identificar els models de distribució de continguts a Internet, respectant les seves particularitats a l'hora d'utilitzar i compartir.

 

Escriure un comentari


Códi de seguretat
Actualitzar


Més Llegit...

Ultimes Noticies

mod_vvisit_countermod_vvisit_countermod_vvisit_countermod_vvisit_countermod_vvisit_countermod_vvisit_counter
mod_vvisit_counterAvui112
mod_vvisit_counterAhir134
mod_vvisit_counterAquesta setmana989
mod_vvisit_counterÚltima setmana932
mod_vvisit_counterAquest mes2822
mod_vvisit_counterÚltim mes7710
mod_vvisit_counterTotal322335